Cada vegada es parla més de ser sostenibles, de la importància de reciclar, d'aprofitar els productes.... L'escola, qualsevol escola, també vol ser sostenible, reciclar....
Davant la importància que la sostenibilitat té a la nostra societat un grup de professors que treballen en escoles de la fundació FEP varen decidir reunir-se per posar en comú quins projectes es porten a terme a cada escola i quins projectes es poden afrontar des de la Fundació d'Escoles Parroquials.
Així va néixer l'ecoFEP. L'ecoFEP és una comissió formada per dues persones (un professor i un alumne) de cada una de les 18 escoles de la fundació. D'entrada va quedar clar que poder tenir una escola sostenible cal la implicació de tothom: direcció, professors, alumnes, personal d'administració i serveis, famílies...
El curs passat es va dedicar a intercanviar experiències i dibuixar els projectes de futur. Aquest any s'ha començat a dissenyar la feina. Tant la comissió de professor, com la comissió d'alumnes ha decidit començar amb aquests projectes.
Els projectes de la comissió d'alumnes són:
Aparellaments sostenibles. Que consisteix en l'intercanvi d'experiències que dues escoles porten a terme (per exemple l'Hort, l'Skamot verd...)
Dia de la Terra. Crear esdeveniment que fomentin la sostenibilitat i el respecte al medi ambient.
Vídeo comunicació. Donar a conèixer a altres escoles un dels projectes que es porten a terme.
I els projectes dels professors són:
Plec de condicions escoles FEP sostenibles. Intentar unificar la recollida i gestió de residus especialitzats: bombetes, tòner, pantalles... Intentar canviar a materials més sostenibles: llums LED, aixetes amb polsadors...
Microxarxa gestió del soroll. Intentar reduir la quantitat de soroll de les escoles i així millorar la qualitat de vida.
Decàleg escoles FEP sostenibles. Intentar que les escoles FEP siguin més sostenibles; que hi hagi coherència i compromís amb la sostenibilitat a totes les escoles FEP.
1R edcamp ecoFEP. Fer xarxa entre les diferents escoles per intercanviar experiències i idees i crear documents per deixar-ho per escrit.
A la segona trobada d'aquest curs, que es va fer a finals de febrer, es va començar a donar forma a aquests projectes.
Per la darrera trobada (al mes de maig) es presentaran les conclusions de cada projecte i es començaran a dur a la pràctica en la mesura que sigui possible.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada